Kajian Cara Kurangkan Berat Badan

Kajian Cara Kurangkan Berat Badan

Kajian Cara Kurangkan Berat Badan

Maklumat kesihatan 11 Kajian Cara Kurangkan Berat Badan. Pelbagai perjuangan untuk menurunkan berat tubuh telah dilakukan , tetapi masih ada saja yang kurang. Boleh jadi anda belum mengetahui apa saja penyebab peningkatan berat badan. Salah satu punca berat tubuh naik ialah doyan makan makanan yang digoreng. Ada lagi yang mempunyai peranan besar dalam meningkatkan berat tubuh seseorang , iaitu tekanan sehingga otak dan hati tidak selari untuk mengawal diri.

Kenaikan berat tubuh yang melebihi angka rata-rata bila dilihat berdasarkan kalkulator BMI (Body Mass Index) seringkali membuat seseorang menjadi enggan untuk keluar rumah kerana dirinya menganggap bahawa bentuk tubuh yang dimilikinya sudah tidak sesuai lagi , sehingga rasa percaya diri pun ikut pudar.

Cara Kurangkan Berat Badan

Jika anda benar-benar ingin menerima bentuk tubuh yang ideal layaknya para model di Miss Universe , alangkah baiknya memulakan dari hal-hal yang kecil dulu , namun dilakukan secara rutin dan tahap perjuangan yang dilaksanakan dari masa ke masa semakin meningkat. Tujuannya tentu untuk mempercepatkan proses penurunan berat tubuh atau diet. Berikut ini telah dikumpulkan dari beberapa laman web doktor mengenai cara menurunkan berat tubuh yang efektif.

Pengambilan makanan (buah dan sayur) atau minuman berikut
Bila anda ingin tahu apa-apa sahaja makanan yang dibenarkan untuk sering digunakan ketika menjalankan kegiatan penurunan berat tubuh (diet) , berikut ini senarainya

  • bar coklat Jangan anda kira kafetaria coklat ini ialah coklat manis berjenama ibarat Silver Queen atau Cadburry. Coklat di sini ialah coklat tulen yang memang dihasilkan khusus untuk membantu orang berdiet.
  • Limau Bukan kerana kandungan Vit. C nya yang terkenal yang membuat jeruk menjadi salah satu buah penunjang rasa lapar. Ini kerana kandungan kalori dalam oren yang tinggi lah yang membantu diet anda.
  • pisang Buah pisang mengandungi banyak karbohidrat yang biasa digunakan oleh para atlet ketika latihan atau bersaing. Buah ini boleh menjadi tenaga embel-embel di waktu-waktu yang tidak membolehkan.
  • kafein Teh herba yang mengandungi kafein sangat dianjurkan untuk anda minum beberapa kali dalam seminggu , tujuannya semoga proses metabolik dalam tubuh semakin meningkat. Artinya , kafein yang anda konsumsi boleh digunakan oleh tubuh sebagai alat pembakar kalori dan lemak yang bersarang di dalam tubuh.
  • makanan berserat Anda boleh cuba pengambilan makanan berserat tinggi yang dapat menjayakan diet anda. Sumber serat yang baik untuk diet boleh anda dapatkan dari kacang putih , kacang hitam , kacang merah , jagung , kacang , dan beras merah.
 

memberi urutan
Sekarang sudah ada urut untuk mengikis lemak yang berada di bawah lapisan kulit terdalam. Anda boleh berkunjung ke klinik khusus untuk menurunkan berat tubuh , biasanya di sana terdapat perkhidmatan urut pengempes perut. Apabila anda yang lelaki , tidak ada salahnya berkunjung ke rumah urut khusus lelaki , kemudian minta pada mengurut untuk berpusat pada bahagian perut , paha , dan lengan atas.